Det har inte hänt någonting sedan 1996!

on

Sitter och tittar på vår nya webb, www.mongara.se och funderar en stund. Hur såg den ut 1996 , när vi släppte vår första webb?

Det största som hände på webben det året var nog ”den dansande babyn”, dom som inte var med då kan ju kolla in denna film. https://www.youtube.com/watch?v=2GF3rWj0A_Y å slå gärna på ljudet, de var grejen…..

Okej, så hur var vår webb 1996;

  • Den var betydligt dyrare än den webb vi byggt idag. (Sanningen var nog att den kostade så mycket att vi bara hade råd med tre sidor)
  • Den innehåller i princip lika mycket information som den gör nu.
  • Den var helt omöjlig att ändra själv, utan man var tvungen att använda konsulten.
  • Den innehöll i princip tre sidor på någon blå bakgrund med information om vad vi gör.
  • Den hade inga som helst möjligheter för interaktion med besökaren, ingenting att klicka på ”what so ever”.
  • Den innehöll sparsmakat med text, enligt principen ”less is more”.

Kort sagt ett digitalt skyltfönster.

Problemet var att det inte fanns så mycket möjligheter att få interaktion med kunder i andra kanaler, ni vet FB, Twitter, Linkedin, Instagram.

Sedan dess har vi byggt två nya webbar och är nu ute med vår tredje. I början av 2000-talet jagade alla som byggde webben den heliga gralen. Att finnas högst upp på google. Så gjorde vi också, allt skulle finnas på förstasidan, man skulle uppdatera ofta och mycket, allt för att vara relevant.

Vi har nu givit upp denna ambition, nu satsar vi på att driva vårt aktualiteter till där du är som besökare. Socialamediekanalerna i kombination med riktade relevanta nyhetsbrev oftare.

Kort sagt den nya webben är inte skriven för dig som läser vårt nyhetsbrev, den är inte heller skriven för dig som redan är kund till oss, eller har en relation med oss. Den är skriven för de kunder som inte har någon relation till oss, eller där vi snabbt och enkelt vill förklara vad vi jobbar med, för vem vi gör det och hur.

Så vad har då hänt igentligen? På ett vis är vi tillbaka till hur det såg ut 1996, samtidigt får vi interaktion med våra kunder på ett helt nytt sätt.

Kort sagt har vi gått ett varv runt och vi är kvar.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s