Min fru tar aldrig den lätta vägen.

Nej tänker du som känner mig, hon är ju gift med dig. Självklart är den stundande studentmottagningen med femtio gäster för sonen, helt fri från plast och engångsartiklar.  Alla möbler som finns i tältet är återbruk i form av gamla byggskivor och lastpallar och trasmattor. Hon säger;

”Om jag nu jobbar med det jag gör så kan jag ju inte göra på annat sätt.”

Att ”walk the talk” är varken självklart eller enkelt, det vet vi som någon gång bestämt oss för en förändring. Lösningen har varit att jobba cirkulärt, dvs låna upp det som saknas, låna ut det som behövs åt annat håll.

Under tiden förberedelserna pågår åker jag land och rike runt i ambitionen att starta och avsluta dom sista uppdragen inför sommar semestern.  Min fru tittar på mig och säger;

”Jag tänkte vi skulle ta bussen på semestern, det kan väl vara spännande? ”

Jag tror hårt på ”walk the talk” även om det inte är den enkla vägen. Fan Liselotte, du e den grymmaste tjej jag känner.

PS. Vill du vad hon pysslar med egentligen går du in på http://www.refo.nu

Kommentera

