Nej, jag vill bara ha semester!

on

Det är nog en tanke som många av oss har just nu. Själv utgick jag från att min semester skulle börja igår, men icke.

Några mail till, en avräkning, några telefonmeddelanden och ett fakturaunderlag  och ett avslutande planeringsmöte imorgon satte stop för det.

Tidigare år har min fru Liselotte satt mig på ”försemester”.

Ja det är när man glider iväg tidigt på sommaren för att ”öva” på att ha semester några dagar. I år blev det inte så, så nu sitter jag här och försöker få till det sista som jag tycker att jag måste göra för att bli klar. Blandar upp det arbetet med att vattna plantorna på altanen, jaga lite mördarsniglar, lyssnar på musik och köra ett eller annat träningspass.

Nej, nu sätter jag punkt genom att ställa mig själv tre frågor;

  • Vad har du gjort bra under våren?
  • Vad skall du sluta med under hösten?
  • Vad skall du göra mer av under hösten?

Ja, och självklart jag har jag en plan inför hösten med månadsvisa mål, längre än så tänker jag inte just nu.

En fråga som jag lägger i bakgrunden och som jag skall jobba med i sommar är, hur man kan skapa ett liv som man inte behöver ta semester ifrån. Det kanske blir temat för den första ”efter semester bloggen”.

Så okej, vi går en strålande höst till mötes, det har jag redan bestämt, så då blir det så.

PS. Min kollega och kamrat Caroline gjorde en film på temat att sätta punkt, lägg gärna 4 minuter på att titta på den. 

Kommentera

