Mina två största lärdomar, just nu

Det finns någon som sagt att dom tre största lögnerna är;

Jag älskar dig för evigt (I love you forever)

Betalningen är på väg (the check is in the mail)

Vi är från huvudkontoret och vi är här för att för att hjälpa dig (We are here from headquaters, and we are here to help you)

Detta är dock inte mina största lärdomar men iaf….

Jag lever just nu i en tid som innehåller både högt leverenstryck och massor av detaljer. Jag växlar mellan minst fyra eller fem olika hattar, pappa, make, Vd, konsult och sist men inte minst säljare. Stefan Souk beskriver det så väl i en monlog på 3 minuter som han gjorde för Lorry på 80-talet. Titeln heter ”Det är mycket nu…..”

Den sketchen är inte så uppbygglig, den ger inte så mycket energi heller faktiskt. Den är mer av existensiell karaktär. Jo, och så är det november oxå, kanske inte dem ljusaste av månader och man känner svårmodet komma krypande….

Då funderar jag på drivkrafter och vilka dom är.  Min egen största drivkraft är faktiskt att lära sig nya saker, dom  två största lärdomarna för mig just nu är;

  1. Om du levererar något vad som helst gör inga anpassningar i produkt eller tjänst till kund. När det då blir fel är det du som leverantör som bär skulden till 100%, där ditt syftet var att ge kunden precis det han ville ha!
  2. Tro inte att det blir bättre sen, det är vad och hur du gör saker nu som är avgörande!

Avslutningsvis, ett boktips, med titeln är ”Treat me like a customer”. en bok som flyttar in försäljning som en del av livet. Eller kanske tittar på det viktigaste som finns livet ur ett annat perspektiv! Tack Marie!!!

PS. Nej, jag är inte bitter! SMILE!

2 kommentarer Lägg till

  1. Marie skriver:

    Kul att du gillade den! Man får ju skala av vad som går att applicera – den är ju rätt riktad till andra religiösa MÄN – helst amerikanska! Men till och med jag kunde dra ut lite guldkorn utan att uppfylla ett enda av kriterierna för tänkt målgrupp!

  2. Anders Lindh skriver:

    Apsolut, det är som det mesta. Man måste ta det med en nypa salt ;-). Kan dock säga att det rönt en del framgång både i jobbet och privat.

Kommentera

