Gilla läget, är som en rak höger.

I helgen så hade jag på hennes initiativ de första träningspasset tillsammans med min fru . Nu talar vi boxning. Min fru har aldrig tränat boxning eller ens slagit på en säck, eller ”påse” som hon kallar det. Ni som känner henne vet att hon är rapp och slagfärdig i munnen, så nu skall det kompletteras med händerna. Tror faktiskt det kan vara bra att komplettera henne yoga med lite hardcore boxnings träning?

Vi börjar med fotställning och grundslag i form av rakhöger och vänster jabbar. Vi kompletterar med var man håller handskarna. Efter en stund när jag håller i säcken så ökar kraften dramatiskt. Ännu hårdare blir det när jag ber henne träffa i baksidan av säcken. Höftvridningen finns där med ett lågt handikapp i golf som grund. Man ser klart att motivationen finns där!

Jag har nu i nästa två veckor jobbat med att få upp min egen motivation för leverens och arbete, och måste väl tillstå att det går sådär…

Några av er vet att min yrkeskarriär började som officer inom försvarsmakten, och under min utbildning lärde man sig ett begrepp som ökade kraften till leverens oavsett om det handlade om väder eller brist på energi som hinder. Begreppet var;

”Att gilla läget”

Erik Röhlander, kanske svensk mästare i motivation skriver i sitt nyhetsbrev på ett sätt där det inte finns några genvägar till motivationen. Kanske är det just så, det finns ingen genväg. Tack Erik, för en rak höger!!

”Gilla läget”

Just nu har vi två saker på jobbet som får mig att gilla läget, vill du se vad  kollar du följande två länkar;

Ett samarbete som är så aktuellt!

En av våra vassaste tjänster till dig som kund!

2 kommentarer Lägg till

  1. CirqueDuSedell skriver:

    Underbart skrivet av Erik Röhlander! tack för den!

  2. Lotte Johansson skriver:

    Ledare som ryter, oförstående tjej och tomma stolar i bakgrunden 🙂 Bara att använda jag äger rättigheterna och tjejen är min barndomsväninnas dotter 🙂

    🙂 Den 19 aug 2013 kl 02:04 skrev Anders Lindh bloggar :

Kommentera

