Julbrev #1 – Målet med livet

Jag håller mig till en tradition. Under advent skriver jag julbrev, googla det om du inte vet vad det är?

November kryper sig på, det är nästan inte ljust över huvud taget. Människor man möter och pratar med vill bara avsluta saker inför jul. Att försöka sälja något just nu känns ganska meningslöst.

Möjligtvis om man tillämpar modellen för ”inbound sales”, som jag skrev i föregående blogg.

På bussen sitter jag som oftast med Spotify i öronen. Plötsligt landar fråga i mitt huvud. Vad är målet med livet. Bygga familj , bygga företag, hitta någon att älska, träna och hålla mig frisk, äta och dricka gott, träffa nya människor, göra samhällsnytta, eller att fokusera på dom saker jag kan påverka.

För några veckor sedan dök det upp ett citat i mina flöden, det gör det säkert hos dig oxå.  Det kan vara mer eller mindre intelligenta, men detta var faktiskt ganska listigt.

Målet är att skapa ett liv som man inte behöver ta semester från.

Det känns faktiskt som jag är där, under förutsättning att jag får göra olika saker hela tiden.

Kommentera

