Intuition – framtidens ledarförmåga

Vissa veckor känns inte som dom är fyllda av energi direkt?  Många av dom saker jag gör just nu skall mogna och ligger därmed utanför min påverkan.

I offerter och säljmål står det just nu 1-1 till marknaden, dvs oavgjort. Vi tävlar väl inte om jobb utan att vinna eller hur ?  De vi levererat denna vecka är inte heller slutlevererat, utan det kvarstår en del att jobba med.  Jag är extremt dålig på att vänta, eller som rockbandet Queen uttryckte det ”I want it all i want it now”. Lyssna gärna via spotify Queen – I Want It All – 2011 Remaster .

Just denna vecka har varit en sådan, fylld av väntan….

 

Den stora ljusglimten för mig var när jag fick träffa en en tjej som jobbar med bildkommunikation Anette Faringer.  Bildkommunikation tänker du vad är det?  För mig blev det ett sätt att tydliggöra den situation som jag befinner mig i just nu och att det även gav en stor mängd energi.

En ganska omtumlande upplevelse faktiskt. Det som kändes roligt var att med Anette diskutera vad som händer om man tar denna bildkommunikationsprocess in i en grupp av medarbetare eller chefer.  Samtalet mellan oss handlade också om på vilket sätt intuition kan påverka framtidens ledarskap? Vi var helt överens om att det är på frammarsch i skogen av målstyrning, lönsamhet, varumärken och alla vänsterhjärnor.

En utmaning som jag tänker ta tillsammans med Anette.

En annan låt som dök upp i mitt huvud var Montserrat Caballé – Barcelona , en lite påminnelse om vad jag tänker vara på min semester. Nästa vecka är en ny vecka och det känns trots allt skönt. Nu får man återgå till vår familjetradition, ”Tacofriday”.

PS. Draken var en bild som jag fick, fråga mig så berättar jag vid tillfälle!?

En kommentar Lägg till

  1. Anette Faringer skriver:

    hej Anders
    Kul att du gjort ett inlägg om vårt trevliga möte! Länken funkar inte så du kan väl kolla på det vad som felas.
    Vänligen Anette

Kommentera

