Nomader på jobbet är det framtiden?

on

Jag har idag inte varit inne på vårt kontor. Jag har tagit tunnelbanan in till stan för ett möte. När det är avslutat så går jag runt på stan för att få lite luft och lite motion. Nu på eftermiddagen så har jag ett telefonmöte och väljer därför att landa på ett fik.

Så okej, jag skulle i princip kunna vara farsa till alla i lokalen. Alla som sitter här har en appledator. Man pratar ett flertal olika språk i lokalen samtidigt. Ingen pratar i telefon, men det smsas flitigt och man ser att folk hela tiden kommunicerar med folk som inte finns i lokalen.

Här sitter en arkitektbyrå, ett fik och arbetsplatser på samma yta. Det finns separat konferensrum och telefonrum.

Det är faktiskt med blandade känslor som jag tar mig in och ta en plats vid ett barborden.

Detta är sedan några år tillbaka alternativet för småföretag när man inte vill jobba hemma eller hyra en kontorslokal.

Undrar om det är framtidens arbetsplats jag sitter på, eller bara ett tecken av tiden?

PS. Jag kommer nog att landa här igen, med PC och som +50.

Kommentera

