Hjärnan gillar att ha roligt!

on

Jag tappade inspirationen till att skriva blogg i slutet av förra veckan. Passade då på att ondgöra mig över detta. Å vips så fick jag en rubrik från en av mina kamrater. Du ser den ovan.

Temalåten till denna blogg är väl vald utifrån hur jag såg ut när jag var yngre, inte nu;-)

Mitt föregående inlägg handlade om att välja – välja bort. Där utgick jag från en forskningsrapport som talad om konsekvensen av allt för många val. Vi e nog ganska många som väljer att förbereda veckan redan på söndagen. Ni vet man kollar kalender och kanske letar fram lite underlag för veckan. I går gjorde jag inte det. Denna förmiddag blev lite av en lucköppning, dvs som en adventskalender fast med bara 5 luckor.

Till min glädje såg det ut som det skall göra såhär års i min branch, dvs fullt av leveranser.

Det är en skillnad mellan då och nu.

Funderar faktiskt på hur jag gjorde tidigare för att roa hjärnan.  Att inte förberede mig i detalj, utan kanske jobba mer ur principen ”stagedive”. Kanske kasta mig in i situationer som var helt främmande och utan förberedelser.

I helgen gjorde jag upp listan för sommaren, det kändes bra. Du vet den där listan med saker som du vill göra och som du själv tycker är roliga. I mitt fall handlar det om att göra saker med händerna. Mer göra och mindre prata helt enkelt.

Så , vuxen är jag, hur vuxen är du?

PS. Tack Katarina på http://www.bbspeakingpartner.se/ , det är bättre nu!

Kommentera

