Starten är allt

on

Okej, här är min första blogg efter nyår och det finns skäl till det. I bloggar skall man enligt dom som vet vara personlig men inte privat. Jodå, så lyssna på detta. På nyårsdagen började det. En riktig mancold, som vi i familjen toppar med lite magsjuka. Att försöka hålla sig smittfri denna miljö kräver lite tankearbete. Nu två veckor senare verkar allt detta plana ut, så det är nu dags att starta på riktigt.

Jag gjorde mitt bokslut före jul, dvs vad jag var mest stolt för under 2014. Jag väljer att kalla det för att skapa mina egna trender.

Nu återstår den stora utmaningen att göra 2015 till ett bra år. Jag brottas fortfarande med tanken att saker löser sig, för det gör det ju alltid? Denna tanke skall ställas emot att du alltid har et val och gör du medvetna val så blir det oftast som du tänkt dig.

Jag får ofta höra att jag är en fantastisk starter. Skapar snabbt relation och driver fokuserat framåt. Jo de e väl en av mina styrkor som jag skall göra mer av, då det ger mig energi.

I eftermiddag får jag chansen att ge och visa denna förmåga. En kund som vill att jag på ”kickoffen” pratar om medarbetarskap, affärsutveckling och försäljning. Tre ämnen som hänger väl ihop och som jag älskar och lägger mycket av mina tankar kring. Min föreläsning börjar som sista punkt på dagen, då folk redan väntar på ölen i baren.

Ja, jag lovar att sätta agendan för vad dom kommer att prata om i baren. Så är det bara!

Kommentera

