En tisdag i februari

Okej, drygt 25 cm nysnö och ganska bistert ute, i min lilla stad. Vill bara delge en skön känsla, en tisdag i februari.

Jag delar mina arbetsdagar med allt från inspirationsseminarier, till att vara lärare i längre utbildningar. Det ger mig möjlighet att få omväxling, då jag ibland betraktar mig som en ekorre. Med ganska brett fokus, på olika saker. Om man nu kan ha ett brett fokus?

Sitter just nu och läser ett större antal tentor inom ämnet ledarskap. Eleverna (25-45 år gamla) har jag fått följa under drygt 6 månader, med utbildning ett antal timmar per vecka. Att ”rätta” tentor är för er som inte vet, inte det roligaste man kan hålla på med, framförallt om dom också skall betygssättas.

När jag läser deras tentor, så blir jag så glad och stolt. Kanske den bästa feeedback jag fått på länge. Dom väljer att inte bara svara på frågan vad, utan också på hur och varför. Dom ger också en personlig reflektion. Kan väl säga att jag också använt alla former av pedagogik, allt från flip the classroom till blended Learning, kanske inte så viktigt men googla gärna begreppen;-).

Det verkar som om eleverna bär kunskaper och insikter med sig ut i arbetslivet, som jag varit med och påverkat. även om många kanske hade dessa insikter före sin utbildning.

Hur som helst en skön antijante känsla en tisdag i februari. #justsayin

PS. Bilden är på Eddie ”the eagel”, britten som ställde upp i OS i backhoppning som aldrig hade hoppat tidigare. Jodå, vilja slår det mesta….

Kommentera

