Dags att göra något annat?

on

Nu höjs rösterna i media och det ställs en massa frågor.  Kommer han att få vinna?  Var skall han jobba för att få göra det? I senaste reklamen säger han;

 ”I ´m just warming up”

I en annan sekvens av reklamfilmen säger han;

“I´m not like you, couse i´m not you”

Självklart pratar jag om  Zlatan, killen från Rosengård.  Ja, självklart vet både du och jag att det är en copy på reklambyrån Acne som skapat budskapet, men vi kan väl reflektera lite över det som sägs.  Bär vi inte alla lite av den känslan ibland?

Att både vi själv och vår omgivning tror att vi kört fast, eller gör det förväntade. Att det inte händer så mycket runt omkring oss utan allt har sin gilla gång.

Det är då det är dags att hitta nya saker och nya sätt att göra saker. En före detta kollega till mig hade modellen att inte gå samma väg till jobbet varje dag, utan att ta en ny väg varje dag. Allt för att skapa förutsättningar för en ny upplevelse av dagen.

För mig handlar det om att intressera mig för nya saker hela tiden. Är det något som jag kan lära mig är jag där. Min senaste spaning där jag lärde mig något var att följa en brodös, dvs en tjej vars största intresse var att brodera.

Jag är fortfarande skeptisk till det där med att inspiration, ett citat från mitt flöde är;

 Inspiration är för amatörer, vi andra går till jobbet.

Men ibland så måste man faktiskt fylla på, och det kan man göra på massor av sätt.

Det är inte alla som är som Zlatan, för övrigt är jag övertygad om att han vinner Champions League innan han lägger skorna på hyllan. Det gör han genom att byta lag, hur gör du?

Kommentera

