Det växer inget i komfortzonen

Du som följer mig vet att jag tränar en del, du kanske också vet att jag tränar en del. I mina kretsar runt träning så dyker det ibland upp ett återkommande budskap i bild. Det kan då handla om att bli snabbare, starkare eller något annat idrottsrelaterat mål.  Texten lyder och du kanske har sett den;

”A comfortzone is a beautiful place, but nothing ever grows there”

Jag tror inte det bara handlar om tillväxt I träning, jag tror detta kan kopplas direkt till hur vi utvecklas I vårt arbete och som människor.

Vi gör på samma sätt hela tiden, det känns tryggt, grejen är att om vi gör det, så får vi samma resultat hela tiden.  Några av oss är säkert nöjda med resultatet och det är ju bra. Men majoriteten upplever jag inte är det.

Det kan handla om allt från rollen på jobbet, till hur jag utvecklas som person.  Jag funderade länge på vad som gjorde att jag fortsatte att jobba med det jag gör.

Motiven är säkert många, kom fram till att drivkraften nyfikenhet och att lära nya saker gav mig energi. Energi som jag i bästa fall kan sprida bland andra människor. Kan jag också koppla på lite kunskap och kompetens så får jag tillbaka något i mitt jobb.

Sedan några månader har jag lämnat en del av min konfortzon och börjar röra mig i en bransch som är helt ny för mig, träning och hälsa. Kolla gärna in mig och mina kompisar på www.dola.nu.

Fundera på vad som ligger utanför din egen konfortzon, in och kötta där, och se vad du lär dig.

Använd reflex så är det snart vår också, ja bilden är tagen utanför en annan konfortzon, jag lovar.

Kommentera

