Tre framgångsfaktorer – Spring.Spring,Spring?

Det verkar just nu som den mest härskande strategin i alla sammanhang är just, spring, spring, spring?

Jag har dom sista veckorna jobbat med allt från myndigheter och verk, privata bolag  till individuell coaching. Mycket av dialogerna har handlat om hur vi förändrar och utvecklar vår verksamhet.

För drygt två veckor sedan skrev jag om hur man med bristande samordning kan missa effekter av dom förändringar man gör, även om man väljer så bra modeller som t ex LEAN. Vill bara tipsa om en bok (for dummies)  för dig som vill få lite koll på det där med LEAN och alla andra begrepp (agile, SCRUM) som svävar runt i världen av utveckling. Kolla denna länk.

En av min kunder sa för ett tag sedan att det finns bara tre faktorer för att lyckas med en butik. Dom tre faktorerna var;

Läget, Läget och Läget

En av mina kollegor funderade just på; – Varför springer folk  in och ut på möten och kanske bara har några minuter att delta och då inte heller är med från början?  Jag tror det handlar om att man kanske vill visa sitt engagemang men också att man har en kultur som säger att man skall vara med. Vad man inte tänker på då är att man uppvisar ett beteende som andra tar efter. Helt plödsligt kan det då bli så att alla bara just, springer runt runt!

Nej, nu är det dags att välja tre andra framgångsfaktorer, vad sägs om;

FOKUS, FOKUS, FOKUS

Vad är viktigast innåt hos mig själv eller verksamheten? Vad är viktigast utåt, dvs mot våra kunder? Vad är viktigast framåt, mot den framtid vi står inför? Du har väl bokat dig på våra Tillväxt seminarier, där jag och några kamrater pratar om just TILLVÄXT!

3 kommentarer Lägg till

Kommentera

