Jonas Birgersson var först, med att börsintroducera sig i skogshuggar tröja. Det man talar om i Svenska dagbladet, är hurvida en ”Hoodtröja” på Zuckerberg kan ha betydelse för börsintroduktionen av Facebook. I New york Times , funderar man på lite annat.
Att vi såg en artikel i svensk press nyligen, om att man i Nya Zeeland ny gör ”tester” för att se om vi som användare är beredda att betala för att få åvara på FB, är då heller ingen slump. Jag tror dock att vi nu vant oss vid att använda FB så pass mycket att vi för ”rätt pris” är beredda att betala.
Kanske kan köpa en reklamfri FB, eller en anpassad FB för just mina intressen.
Vi får snart se hur värdet för Zuckerberg ter sig. Just nu är senaste priset på en Helly Hansentröja 30 sek på loppis.
Hej,
Jag tror inte folk är beredda att betala för FB.. Dels står det på sidan ”det är gratis och kommer alltid vara det”. Tror folk kommer känna sig lurade och bli förbannade om de kommer börja ta betalt. Sen tror jag någon ser luckan och startar nytt FB.
Det man lätt glömmer bort är att kunderna redan betalar för Facebook. Vi är inte kunderna, vi som användare är produkten. Annonsörer är kunderna. Vi, någon miljard människor, är produkten…
Men om man nu vill ta betalt i båda ändar funkar det eller…..?