Julbrev #2 Nickelback, kl 0605

on

Klockan ringer 0605, Det första jag hör är låten ”Burn it to ground” ur klockradion. Känner mig lite bakis efter gårdagens leverans och baklängesåkande på tåget.  Nickelback är  just nu favoritbandet som rullar i min smartphone.  I veckan läste jag ett FB inlägg från Charlotte en av våra partners, cit;

I min tideräkning börjar 2012 idag. Jag stryker härmed ett stort fett streck över skitåret 2011. Det finns nu inte mer. Bara så ni vet.

Själv gör jag direkt koppling till låten och till en tradition Liselotte infört i familjen. På nyårsafton samlas familjen framför brasan med lappar och pennor. Syftet är att man skall skriva ner på lappen dom saker som man vill bli av med eller tycker att man inte vill se igen. Avsluta med att skrynkla ihop den och slänga den i brasan.

Precis som Charlotte har jag också en bild av att 2011 var ett tungt år. För mig var det året jag började städa bort det jag av olika skäl inte hade kraft att hantera tidigare. Det känns bra, så jag ser nu fram mot att ikväll få äta middag med min kamrat Lasse och byta tankar och erfarenheter av året. Föresten gör vi faktiskt det vid denna tid varje år.  Min fru påminner mig om att jag inte behöver följa temat i en annan Nickelbacklåt ”Bottoms up”.

Nej, imorgon skall jag stycka lamm, känner mig faktiskt oerhört manlig inför denna uppgift.

Kolla föresten  vad Lasse jobbar med på sin webb, viktiga och tunga grejer där behovet av hans tjänst tyvärr ökar under julen, och han gör det över webben!

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

