Vem f-n kan man lita på?

Dagen har varit blandad, allt från en trevlig lunch, dialog och planering, men sist men inte minst offertarbete och prepp inför veckans workshop kring ledarskap.  Med titeln ”Mitt ledarskap”, då syftande till inte mitt eget ledarskap utan landande i deltagarnas operativa ledarskap.

För att tillfredsställa mitt ego lite går jag in och tittar på min statiskt på min blogg, till min glädje har jag ett bra antal besökare (good for my ego…), men det är inte det som min blick fastnar vid utan på annan statistik.

En stor grupp har hittat mig genom att söka på ordet ”Framtid”. Nu tror jag inte att det är mig dom letar efter med de sökordet men lite intressant är det iaf.  Dom flesta har landat på ett blogginlägg jag skrev om Gartner för ett tag sedan.

Jag själv landar hos Micco Grönholm som bl a driver blogg ”The Brand-man” han har i sitt senaste inlägg refererat till en global studie »Trust Barometer 2012«. Där drygt  30.000 människor i 25 länder (inklusive Sverige) deltog, och inte allt för överaskande så har fortfarande sociala media en låg trovärdighet,  trots att det är människor som du och jag som skriver där?

Jag tror definitivt på vad Robert Philips, VD för Edelman EMEA drar som slutsats av ”Trust Barometer 2012”

Jag tror att människor efterfrågar tre saker: affärskompetens, socialt åtagande och engagemang.

Detta betyder något både för mig som ledare men också för mig som medarbetare, kanske dags att inte bara fokusera på mig själv?

3 kommentarer Lägg till

  1. Liselotte Norén skriver:

    Om man tänker ett varv till så är inget nytt under solen, det kommer bara i andra förpackningar:) Redan de gamla grekerna använde Etos, Logos och Patos för att balansera sin kommunikation.
    Jag tror att det är viktigt att tänka just balansera och att ifrågasätta det som står eller sägs? Kan det verkligen vara såhär och i nästa andetag, behöver det vara såhär? Det viktiga är att komma ihåg att man får tycka olika, det viktiga är att behålla nyfikenheten och försöka förstå varför vi tycker olika? Då fortsätter vi att utvecklas……

Kommentera

